Gå til indhold

Kost

Frugt og grønt har kun svag effekt

I en undersøgelse af i alt 400.000 personers kostvaner har forskere kun fundet en beskeden kræftbeskyttende effekt af et højt indtag af frugt og grønt.

Små doser alkohol er godt for syge hjerter

Forskere har længe vidst, at moderat indtag af alkohol er gavnligt for raske mennesker. Nu viser ny italiensk forskning, at det samme gør sig gældende for folk med helbredsproblemer; blandt andet patienter der har haft en blodprop i hjertet.

Ny professor vil skabe mere fødevareinnovation

Den tidligere koncernforskningsdirektør fra Chr. Hansen A/S er nu tiltrådt som professor ved LIFE – Det Biovidenskabelige Fakultet ved Københavns Universitet pr. 15. august 2009. Ambitionen med udnævnelsen er at styrke fødevareforskningen og øge samarbejdet med dansk erhvervsliv.

Mælk og müsli slår sportsdrik

Rækken af sportsdrikke er efterhånden endeløs, men forskning slår nu fast, at en portion havregryn eller müsli med skummetmælk er mindst lige så godt, når du skal oplade efter sport.

Forskningen er offentliggjort i Sports Nutrition, og det er fysiologer fra Texas Universitet, der står bag resultaterne.

Drupal theme by Adaptivethemes - Design by Kodamera